mandag, oktober 27, 2008

Fejllæsning

Det er ikke altid, jeg læser, hvad der rent faktisk står. Ofte danner jeg mine egne billeder ud fra en hurtigt scanning af teksten. Hvor ofte skal jeg ikke kunne sige, men engang imellem læser jeg noget, der stikker så meget ud, at jeg forvirret må tilbage og læse det én gang til.

F.eks. stod der ved et hurtigt kig på forsikringspolicen noget om 'Grelle betingelser'. Ikke særlig plausibelt, og genlæsningen afslørede, at der faktisk stod 'Generelle betingelser'.

Måske læser jeg bare, hvad der lige så godt kunne have stået? Det er i hvert fald sjovere.

2 kommentarer:

Emiliussen sagde ...

Måske har du bare, som jeg, indset at det oftest er sjovere hvis der står noget andet!

Christina Andersen sagde ...

Altså vi fupper os selv med vilje? Interessant mulighed.. chewing on that one!