fredag, februar 04, 2005

En typisk kvindelig vælger?

Hvorfor lå den ordblinde hval på havets bund og rullede fnisende rundt, mens den daskede til sandet?

- Fordi den havde læst, at den var verdens største pjattedyr.

Fire dage tilbage og jeg må sende min idealistiske venstrefløjsside the long hard look. Liste Ø mener, at efterlønnen er hellig. Jeg har svært ved at beskrive følelsen, men essensen er, at jeg ikke fatter, hvorfor man ikke kan være venstreorienteret uden at behøve at være naiv. Det gælder selvfølgelig også for dem ovre på den anden side, så måske er jeg bare et midtermenneske.

Hos De Radikale, Kristendemokraterne og Konservative er 70-75% af politikerne enige om, at der skal gøres noget ved efterlønnen. Konservative er udelukket. Jeg er midtermenneske med tendens til venstredrejning. Kristendemokraterne er jeg enig med et laaaangt stykke hen af vejen, men med alt mit hjerteblod: RELIGION OG POLITIK SKAL IKKE BLANDES SAMMEN! Det efterlader dadaaa: De Radikale - som jeg i irritation over deres afhængighed af socialdemokraterne forlod for en uge siden.

Jeg tror lige, jeg lader den stå lidt.

2 kommentarer:

Kristian sagde ...

Du kan jo vælge at stemme centrumdemokratisk. Så får du Jelved, men uden at stemme direkte radikalt ;-)

Anne-Cathrine sagde ...

...sagde Lucifer i ørkenen!!!

(kidding, just kidding...:D)