mandag, januar 31, 2005

Jamen man fyrer da uansvarlige direktører?

Valg i Danmark og jeg er i protest trampet helt over på venstrefløjen. Hvad er det der foregår? Velfærdskommissionen har meldt ud, at når deres rapport kommer om et år, vil der stå, at vi skal spare
(-se EFTERLØN: med rød og fed og understregning).
Men det er jo først om et år, og indtil da kan vi jo prøve at lokke flokke af fæ til urnen ved at love milliarder, som havde Danmark pludselig et par julemænd i spidsen. Alle synes at have glemt, at det ikke er de to haners egne penge, de kaster om sig. Det er befolkningens opsparing, og nu behandles vi, som var det en børneopsparing til udbetaling NU, hvis vi vel og mærke stemmer korrekt.

Uansvarligt
Vi vælger politikere for, at de skal styre landet og tage beslutninger. Det gælder også de kedelige. Tag nu fat om den efterløn. Den skal væk, vi ved det alle sammen, men de herrer agter vel at udsætte den snak til generationen efter deres venner?

Desuden.. er jeg dødtræt af at se de to mandslinge puste sig op. Jeg vil have en kvinde som statsminister. En moden, gerne lidt barsk én som Jelved, Ritt eller sågar Mimi. Jeg vil have én der tør sige, at sådan bliver det baskemig, så længe jeg er valgt til at forvalte dette land.

For pokker da.

6 kommentarer:

Anne-Cathrine sagde ...

Hørt!!

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg bare gerne vil have det her valg overstået, så vi kan komme af med Lykketoft og i gang med at opbygge et nyt og bedre alternativ til højrefløjen. Et alternativ, hvor handling, ansvar, initiativ og nytænkning er i højsædet i stedet for det evindelige: "vi synes bare det modsatte af de andre"-syndrom...ja jeg gør så. Tak for det. Ahem. Nu har jeg det lidt bedre.

Christina Andersen sagde ...

Ja tak.. for ikke at nævne de stakkels slagteriarbejdere i nordjylland.. Hvor mange er det lige, der er (tilbage) af dem? Det er helt forfejlet, at Lykketoft insisterer på, at den moderne arbejder stadig er ufaglært og findes på traditionelle fabrikker. At han så konstant pejler i en stadig mindre gruppes retning, får jo faglærte arbejdere, de lavere funktionærer og folk med en kortere og mellemlange videregående udd. (som jeg bliver en af) til at søge andre steder hen. Og det er DEM, der er nutidens arbejdere. GRRR.

Kristian sagde ...

Av, hvor er I altså politisk engagerede og opildnede! Skal der et folketingsvalg til, for at få jer op på barrikaderne? ;-)

Christina Andersen sagde ...

Hmmm. Skal man forstå det sådan, at hvis man bare er meldt ind i et parti, så er man nødvendigvis "mere" politisk engageret?
I dare you! :)

Kristian sagde ...

Næ, det var såmænd ikke det, jeg tænkte. Det var ren og skær beundring .. føler du dig angrebet?

Christina Andersen sagde ...

:D .. åbenbart. Dit indlæg førte til en længere diskussion mellem vores fire vægge om, hvorvidt man kun er politisk engageret, hvis man også har inflydelse. Vi endte i en uafgjort, men det kan skyldes, at Søren virkelig skulle igang med at lave lektier ;).