søndag, september 05, 2010

Så gå dog i seng

Efter en meget lang dag bliver man vel lidt træt. Og fra søndagstræt til udmattet til lettere depressiv er der ikke nødvendigvis ret langt, på en søndag. I den sindstilstand er det jo så nærmest uundgåeligt at træde i noget kogt ris - eller ditto nudler - under den slæbende oprydning efter aftensmaden. Og netop fordi man er hvor man er kan man ikke tage sig sammen til at få fjernet al nudelvæsenet under strømpen. Skridt efter klistret skridt mindes man herefter om at der stadig er noget under strømpen. Det burde ikke være der. Der burde slet ikke ligge mad på gulvet. Hvorfor er der altid mad på gulvet, hvorfor jokker jeg i det, hvad siger det om mig at jeg ikke engang kan finde ud af at fjerne det ordenligt fra sokken? Der er ikke ret langt fra søndagstræt til lettere depressiv. Et kogt riskorn er rigeligt.

4 kommentarer:

Zenia sagde ...

Sker tit for mig. Det med ris. Sådan er jeg ellers virkelig ikke opdraget.

Christina Andersen sagde ...

Det med opdragelsen får mig til at tænke på, at jeg nu ved med absolut sikkerhed, at min mor ikke læser min blog. Hvis hun gjorde ville hun ha' ringet på det her tidspunkt..

AC sagde ...

I'm with you sister... Meget rammende beskrivelse af en af de hurtigste veje til sort hul. Klistret ris på sok, der efterlader klistrede spor i hele hjemmet. Spor af ens egen uduelighed. Faktisk bliver jeg lidt depressiv af at læse om det... og der ligger smattet banan under mit spisebord. Jeg kan se det herfra...

Christina Andersen sagde ...

"Spor af ens egen uduelighed" [klapper!! :)]
Klem øjnene hårdt i og nyn.
Prøver i mellemtiden at komme på positive emner til kommende blogindlæg :0