tirsdag, februar 24, 2009

Navnet afslører dig - eksempler fra mit nærområde

Har du internet, har du også på et tidspunkt skulle tage stilling til, hvad det skulle hedde. Ligesom din computer hedder ’Store brumbasse 2006’ af grunde, der var helt indlysende i 2006. Ved grundig analyse har jeg her til aften identificeret tre hovedgrupper inden for navngivning af trådløse internetforbindelser:

Gruppe 1: Navnet_er_super_hemmeligt- ELLER Jeg_skal_alligevel_aldrig_bruge_det_til_noget-gruppen kendetegnes ved, at de beholder det navn, de får tildelt af deres netudbyder ved oprettelse af internet-abonnement. Det kan betyde to ting. Og den anden er, at man tror, ingen må og kan opdage, hvad ens netforbindelse hedder. For hvis nogen opdager det, KAN DE BRUGE ENS NETADGANG PÅ ALLE MULIGE RÆDSELSFULDT KRIMINELLE MÅDER!!! Det fører til klassikere som: ’svale85bjerg15humor’ og ’salat56zebra89smile’, hvilket trods alt må være lettere at huske end ’saVYgvU7’.

Gruppe 2: Nettet_er_lige_så_naturligt_som_mad-gruppen. Her hører min husstand til. Folk i denne gruppering vælger et navn, de kan forholde sig til selv med influenza. Det må kort sagt ikke kræve den store tankevirksomhed. Valget kan også bare handle om, at man er flere, der skal blive enige. Gruppe to’s netforbindelser kan være opkaldt efter husstandens unger, som hos os, eller den klassiske par-versions ’jakob-lene’, eller noget endnu flere skal kunne huske som hos dem i ’kolleren 1’, ’kolleren 2’, ’kolleren 3’.. – ’5’.

Sidste gruppe er Nettet_er_Gud- eller Jeg_æææælsker_indernettet-gruppen. Her bruger folk kælenavne til deres netforbindelser. ’Peter er hot’, ’Sander Terra’, ’JAZZPOWER’, ’Jannies internet’ (hvaffornoget? er internettet lige godt dit? nå men må jeg godt låne noget så?) og mine favoritter ’Tuzzbazz’ og ’Kaffebrand’.

Og hvilken gruppe hører du til? Kan du huske det? Hvis ikke er du sikkert i gruppe 2.

;)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hæhæ spændende teori! Jeg kan nu godt huske mit, men det er vist mest fordi, vores trådløse netværk er ustabilt, ak! Men ellers er jeg nok i gruppe 2. Det er altid rart med grupperinger og segmenter, man føler sig så tryg ;-)

Zenia sagde ...

I vores familie bruger vi ikke trådløst netværk. Men omkring mig noterer jeg mig især 'Den Tynde'. Gør det spændende at betragte sine naboer.

Det er i øvrigt det samme med især hotmail adresser. OMFG! Nano-kontaktannoncer.

Kristian sagde ...

Sheit, du er skarp til analyser, Christina!